آغاز فراخوان دریافت درخواست پشتیبانی معلمان و مدیران در استان‌های کردستان و گیلان، در فاز اول اجرای “طرح ملی مربیگری یادگیری الکترونیکی”؛

همه‌گیری جهانی کرونا در کنار همه مشکلات و سختی‌هایی که به همراه داشته است، اهمیت و ضرورت برخی از داشته‌های مغفول ما را نیز برایمان بیشتر روشن کرده است. از جمله این داشته‌های مغفول می‌توان به سلامتی، تعاملات اجتماعی، احساس امنیت و آرامش، و نیز فناوری‌های نوین در دسترس اشاره کرد. همه این نعمت‌ها، در گذشته به خوبی در دسترس ما بودند ولی چه بسا که قدر بسیاری از آن‌ها را نمی‌دانستیم و در نتیجه، از آن‌ها به خوبی نیز استفاده نمی‌کردیم. آنچه که در محدوده این مقال می‌گنجد، اهمیت و ضرورت استفاده صحیح و همه‌جانبه از فناوری‌های نوین در زندگی روزمره و به‌ویژه در حوزه یاددهی – یادگیری است.

تأثیر شگرفی که همه‌گیری کرونا بر روی یادگیری فناورانه داشته است تا آنجا پیش رفته است که از همین حالا، یادگیری فناورانه را به دو دوره زمانی قبل از کرونا و بعد از کرونا دسته‌بندی می‌کنند. هر کدام از ما نیز در حوزه تخصصی آکادمیک خودمان، این تأثیرگذاری را به‌وضوح مشاهده و ملاحظه نموده‌ایم. شکل‌گیری و توسعه سریع آموزش‌های مجازی و طراحی فعالیت‌های آموزشی بر اساس فناوری‌های نوین را می‌توان از مظاهر تأثیرگذاری کرونا بر روی یادگیری فناورانه در کشورمان دانست.
اما این‌که دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ما از این فرصت توسعه یادگیری فناورانه چگونه و تا چه اندازه توانسته‌اند بهره‌مند شوند، موضوع دیگری است که پرداختن به آن در این موضوع نمی‌گنجد و البته که پاسخ به این سؤال، متأسفانه پاسخ‌های خوب و شیرینی نیز به همراه ندارد. واقعیت این است که دانشگاه‌های ما، همکارانشان را برای استفاده درست از فناوری در کلاس‌هایشان آموزش نداده‌اند و آن‌ها را برای بهره‌برداری درست از این فرصت آماده نکرده‌اند.

با توجه به اهمیت شایان آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی نظام آموزش پرورش به ویژه معلمان برای استفاده درست از فناوری، “طرح ملی مربیگری یادگیری الکترونیکی” در آزمایشگاه فناوری‌های پیشرفته یادگیری دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی برای توانمندسازی معلمان و مدیران کشور در زمینه‌های چگونگی استفاده از فناوری‌های نوین برای ارتقای کیفی آموزش الکترونیکی در حوزه های طراحی روش تدریس، طراحی شیوه ارزیابی، مدیریت کلاس الکترونیکی و برنامه‌ریزی آموزش الکترونیکی، فعالیت خود را آغاز نمود.

در فاز اول این طرح کلیه معلمان و مدیران استان‌های کردستان و گیلان می‌توانند با مراجعه به سایت زیر و تکمیل فرم پشتیبانی آموزشی از مزایای این طرح به‌صورت رایگان بهره ببرند. گروه‌های متخصصی که به‌عنوان مربی در این طرح حضور دارند ضمن ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی به معلمان و مدیران عزیز در مورد به‌کارگیری فناوری‌های آموزشی، تهیه طرح درس‌های مبتنی بر یادگیری مجازی، روش‌های ارزشیابی و مدیریت کلاس‌های مجازی، به مربیگری و ارتقاء توانمندی‌های معلمان در این زمینه مبادرت می‌نمایند و به‌صورت مستمر تا کسب نتیجه با معلمان درخواست‌کننده پشتیبانی همراه خواهند بود.

معلمان و مدیران گرامی می‌توانند درخواست پشتیبانی خود را از طرق لینک زیر ارسال کنند.

پشتیبانی آموزشی